Vægt hos pige på 2.5 år.

24. november 2015

Alder:
2 år, 6 mdr.

Vægt hos pige på 2.5 år.

Hei,

Jeg har et spørsmål vedrørende min datters vægtutvikling. Hun er 2 1/2 år, 94 cm høj og vejer 19 kg.

Vi har siden Hennes 2 års undersøgelse hos læge blitt følget opp med hensyn til vegt da hun blir ved med å øke. Lægens anbefaling er at vi kutter ut mellemmåltider og at hun kun får 3 sunde måltider Per dag. Jeg er skeptisk til dette fordi hun jo går i en vuggestue hvor de spiser i stort sett hele tiden og at hun ikke skal få noe å spise når alle de andre børnen må.. ...

Annonce

...

Lægen mente ved 2 års alder at hun sikkert skulle flate ut når hun bevæger seg mere men hun både går til gymnastisk, løber og cykler mye og er daglig i stor fysisk aktivitet. Hjemme får hun god og sund mad, hun får aldri slik og bare skjelden is. (Som hun elsker)

Skulle gjerne hørt dine tanker rundt dette da jeg ikke kan forstå at hun kan bli ved med å øke i vegt til trods for sunn mad og fysisk aktivitet. Skal vi begrense maden og når skal vi evt begynde gøre noe ved det?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to